Selfservice

Op sommige momenten zijn OBA-locaties open, maar is er geen OBA-medewerker aanwezig. We noemen dat selfservice. Je bent dan nog steeds van harte welkom en kunt zelfstandig gebruikmaken van de voorzieningen.

Dankzij selfservice kunnen we langer open zijn en heb je meer vrijheid om de OBA te gebruiken wanneer het jou uitkomt.


Wat kun je zelf doen tijdens selfservice?

Je kunt bijna alles doen wat je gewend bent:

  • Lenen en inleveren van boeken en andere materialen
  • Lezen, studeren of werken op een plek naar keuze
  • Gebruikmaken van computers, wifi en printers
  • Zoeken in de collectie of inspiratie opdoen voor een volgend boek
  • Een rustige werk- of studieplek vinden, alleen of samen

Het enige verschil is dat er tijdens deze momenten geen medewerker aanwezig is om vragen te beantwoorden of persoonlijke hulp te bieden. Er is wel toezicht, en uiteraard helpen we je graag weer tijdens onze bemande openingstijden.

Wanneer is er selfservice in mijn OBA?

De selfservice-uren verschillen per locatie. Sommige vestigingen zijn op bepaalde dagen of dagdelen volledig selfservice, andere alleen op rustige momenten. Op de locatie zelf wordt dit altijd duidelijk vermeld.
Bekijk de openingstijden en informatie per locatie op deze overzichtspagina.

Heb je vragen?

En kan het niet wachten? Kijk dan op onze servicepagina bij de veelgestelde vragen, óf neem telefonisch contact op met onze klantenservice.

Contact & Service

Telefoon

Wil je telefonisch contact? We zijn op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 rechtstreeks bereikbaar op ons centrale telefoonnummer 020-523 0 900.

Telefoon

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Nooit meer iets missen? Meld je aan voor een nieuwsbrief van de OBA en ontvang ons laatste nieuws, boekentips, activiteiten en nog veel meer in je mailbox.

Schrijf je in
Open in a new window